جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

نظر متفاوت وزیر صمت درباره گرانی بنزین

وزیر صمت گفت که در تله سوخت گرفتار شده‌ایم و راه‌حل خروج از این تله در حال حاضر افزایش قیمت بنزین نیست، بلکه برقی کردن خودروها است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 07
کد خبر: ۲۳۱۶۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ عباس علی آبادی در پنجمین رویداد دانش بنیان با محوریت زیست بوم خودروی برقی اظهار کرد: خودرو‌های برقی یک نیاز ملی و بین‌المللی و یک ضرورت است که باید ادامه یابد.

 

وی افزود: ما در تله سوخت گرفتار شده‌ایم و راه حل افزایش قیمت بنزین الآن عملی نیست. شاید می‌شد به‌تدریج قیمت بنزین را گران کرد، اما الان متوسط قیمت بنزین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان است. وضعیت آلودگی در شهر‌ها هم در حال افزایش است؛ بنابراین از جنبه اقتصادی و زیست محیطی داریم به بن بست می‌رسیم.

 

وزیر صمت با بیان اینکه در حال حاضر راه‌حل این مشکل، خودروی برقی است و ممکن است، اما بعدا ممکن است راه‌حل‌های دیگری باشد، اظهار کرد: وزارت صمت آمادگی دارد که از موضوع برقی سازی خودرو‌ها به صورت قاطع پشتیبانی کند و دست نیاز به همه علما و دانشمندان دراز کرده‌ایم تا راه‌حل کارآمد ارائه دهند. همچنین از همه دانشگاه‌ها خواسته‌ایم که وارد صحنه شوند. این حرکت دانش بنیان و اقتصادی است و باید به دنبال راه‌حل دانش مدار بگردیم، به امید اینکه خودرو‌های برقی ما به تمام دنیا صادر شود.

 

وی در پایان گفت: تولید به تنهایی مهم نیست بلکه تولید با ارزش افزوده دارای اهمیت است. در اصل تولید گلوگاه‌ها و تولید با ارزش افزوده مهم است و باید مهندسی را تقویت کرد./ ایسنا

ارسال نظر